fredag 30 januari 2009

Studentyra

Nu börjas det med studentyran och allt vad det innebär med både mössor och utklädningsshower och fester! Allt detta kostar naturligtvis en massa pengar och det får man ju räkna med att ställa upp med när man har barn. Nu är det så att jag har tvillingar som tar studenten samtidigt så allting blir dubbelt så dyrt men vad gör man inte för sina barn.

Det som har retat mig är studentmössorna!! På min ena dotters skola som anlitade ett företag kostade mössorna runt 500 kr och på min andra dotters skola som anlitade ett annat företag kostade de nästan dubbla, ca 1000 kr. Det var ingen som helst skillnad på mössorna och man fick lika mycket på dem och då menar jag namn och brodyrtext. Jag kan inte fatta vad de kan ta betalt av fattiga studenter eller deras stackars föräldrar och det kan skilja så mycket på samma slags mössor.

Kanske ska man slå sig in på den branchen för att tjäna storkovan! Nej det är inget för mig att skinna ungdomar på pengar.

Detta är bara början på vad allt kommer att kosta innan studenten är över. Då ska jag inte glömma att nämna att julbalen redan varit med dyra klänningar och håruppsättningar.

Men vackra var dem!!

1 kommentar:

Ulrika Gabriel sa...

Men du betalar väl så gärna Anneli;-)!

Jag har gett dig en liten utmaning! Titta in hos mig på min blogg, så får du se vad det handlar om.
Ha det gott!